NYHETSMAIL - Februar 2016
Se nyhetsbrevet i din browser
Rubiks Bluetooth högtalare

Denna retro-pärla av en Bluetooth högtalare, utformad som den kända Rubiks kub, vill helt säkert skapa minnen och ett leende på läpparna hos de flesta. Högtalaren har en rolig detalj, då man genom att vrida på toppen av kuben, justerar volymen upp och ned. Högtalaren år officiellt certifierad och godkänd av Rubiks.

Ut över den roliga designen, är det möjligt att streama musik via Bluetooth eller via AUX-in ingången. Högtalaren har speaker funktion, som gör det möjligt att besvara telefonsamtal från mobil via högtalaren (handsfree). Räckvidden är upp til 10m. från sändaren.

Högtalaren har en utgångs effekt på 3W och spelar riktigt bra trots dess lilla storlek. Där är inbyggt batteri, som kan laddas upp via USB, därefter kan högtalaren spela i ca. 5 timer.

En färgrik gadget med bra ljud, som vill väcka uppsikt i de flesta hem eller på kontoret.
Feature översikt:
•  Trådlös musik streaming via Bluetooth
•  Besvara tlf. samtal via högtalaren
•  Rubiks certifierad produkt
•  Räckvidd 10M
•  USB uppladdning (kabel medföljer)
•  3,5 mm AUX-In (kabel medföljer)
•  Utgångs effekt: 3W RMS
•  Uppladdningsbart batteri
   (upp till 5 t. batteritid)
•  Mått: 9 x 9 x 9 cm
•  Rek. pris 595,-
Visste du:
Kuben blev uppfunnen av den ungerske bildhuggaren och arkitekt professor Ernö Rubik i 1974. Det sägs, att det på världsplan är sålt mer än 300 millioner exemplar av denna berömda kub eller efterliknande. Även idag är den ytterst populär, vilket en snabb sökning på internet kan bekräfta.
Visste du:
Världsrekordet för att lösa en Rubiks kub är på endast 4,9 sekunder, ett rekord satt av endast 14 årige Lucas Etter i november 2015. Det hålls fortfarande mästerskap för lösning av Rubiks kub. Det nuvarande svenska rekordet tillhör Simon Emil Westlund, som i offciella tävlingssammanhang löste kuben på 7,78 sekunder.
Visste du:
Det finns mer än 43 trillioner olika kombinations-möjligheter, eller helt precis 43.252.003.274.489.856.000 kombinationer. Trots de många möjligheterna kan varje kub lösas med högst 20 vridningar.

Klicka här för att se Rubiks kuben lösas på 1,019 sekunder.

Klicka på bilden ovanför för att se Rubiks Bluetooth högtalarvideo
Klicka här för att ladda ned bilder
Kontakta för mer information:

Jimmie O´Connor
Market Manager
joconnor@strong.tv
STRONG Scandinavia A/S marknadsför och distribuerar varumärkena STRONG, THOMSON, TCL, Barkan Mounting Systems, SteamOne och BigBen i Norden med fokus på Set-Top-Boxar, TV, CAM, Wi-Fi Streaming, Audio, Steamere, SDA, Air & Heating etc.

STRONG Scandinavia ligger i Danmark och har ett fullt setup inom försäljning, distribution, marknadsföring och service för de nordiska länderna.

STRONG Scandinavia är en del av STRONG Group. STRONG, etableret i Europa år 1989, är en global leverantör av konsumentelektronik och har 9 fullt operationella dottersällskap och 6 regionala försäljningskontor, som täcker 55 länder.